popelka

Vize, mise a hodnoty – zapomenutá cesta k prosperitě?

Ano, uznávám, že titul příspěvku je dnes trochu fádní a zavání nudnými hesly z manažerských příruček, ale některá pravidla ve vesmíru se nemění, stejně jako to, že firma bez hodnot, kterým lidé rozumí, respektují je a žijí podle nich, je jako laciné napodobeniny módního zboží na vietnamském trhu.

Pokud vaše firma patří ke špičkám v oboru, kde dodavatelé stojí ve frontě a čekají neúnavně na to, aby byli schváleni mezi ty, kdož mají tu čest vám dodávat zboží nebo noví zaměstnanci pravidelně klepají na dveře HR oddělení a touží se stát vašimi talenty, pak asi tento článek není určen pro vás, pakliže nechcete alespoň přidat svůj komentář, jakými cestami jste tohoto úspěchu dosáhli.

Každý, kdo byl alespoň na jednom semináři o strategickém řízení nebo četl některou knihu o úspěšných lídrech v minulosti i současnosti ví, že vize, mise a hodnoty firmy jsou vždy na vrcholu strategické pyramidy.  Teprve když víte, KAM jedete a PROČ a co tam chcete dělat, se můžete pustit do úžasně kreativního procesu přípravy firemní a obchodní strategie a pak ještě do lákavějších vod přípravy funkčních strategií a procesů, které určují kvalitu všeho, co firma dělá ať navenek i dovnitř a směřují k tomu, aby nadřazené obchodní strategie bylo dosaženo.

Jenže praxe a teorie v našich českých vodách velmi pokulhává a jak se zrychluje doba, tak se často, bohužel, i  tvorba vize a hodnot staly náplní práce marketingového oddělení a z vrcholu pyramidy se potupně staly Popelkou, která byla degradována a přebírá hrách a fazole, místo aby se stala hvězdou celého království. Pohádky mají úžasnou moc, že v jejich poselství často nacházíme jednoduché odpovědi na složité organizační otázky.

Mám ráda téma VIZE A HODNOTY uchopené do praktických souvislostí, protože existují zakladatelé a manažeři, kteří díky Popelce přivedly nejen sebe ale i celé „království“ ke štěstí.

Možná budete namítat, že vybudovat firemní kulturu, která si na nic nehraje a kde jsou firemní hodnoty skutečně vidět na každém kroku a v každém procesu není jednoduché. V tom s vámi absolutně souhlasím, ale také je pravda, že bez základního kamene by nemohli postavit Národní divadlo a bez SKUTEČNÝCH hodnot nemůžete vybudovat VAŠI firmu s.r.o. Můžete vybudovat místo, které generuje zisk, kam chodí lidé do práce, ale nemůžete vybudovat podnik, kde se lidé cítí dobře a čím lépe se cítí, tím lépe pracují. A když lépe pracují, mají podnikové procesy lepší výkonnost. A když mají procesy lepší výkonnost, má firma lepší finanční ukazatele a když má firma lepší finanční ukazatele, pak roste a prosperuje a může investovat do toho, aby její budoucnost byla ještě lepší. A když je šťastná firma, je nutně šťastný i její šéf.

No a to je zvonec a pohádky je konec. Začněte u sebe. Postavte to na svých hodnotách, přemýšlejte o tom, koho máte kolem sebe a co potřebují ti druzí. Najděte hodnoty, které budou přitažlivé pro všechny. Hledejte s týmem cesty, jak tyto hodoty přenášet do praxe a do každodenního života. Sledujte pokrok, udělejte z toho hru, učiňte život v práci zábavnější. A když náhodou nebudete vědět jak, přijďte se inspirovat a diskutovat na můj workshop ve Zlíně z cyklu „Strategické čtvrtky s Martinou Václavíkovou“ dne 26.2.2015 od 9.00 hod na Adrese: Krajská hospodářská komora Zlín, Vavřečkova 5262. Budu se na Vás velmi těšit.

Obsah semináře ZDE

Přihlášení přes KHK ZDE

 

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>